Aux États-Unis, douze hommes forment le jury d'un procès criminel. Ils doivent statuer, à l'unanimité, sur le sort d'un jeune homme accusé de parricide. S'il est déclaré coupable, la chaise électrique sera la sentence. S'il est déclaré innocent, il sera libre.
Ilija Čvorović (Bata Stojković), a former Stalinist who spent several years in a prison on Goli otok, is contacted by the police to routinely answer questions about his sub-tenant, Petar Markov Jakovljević (Bora Todorović), a businessman, who spent twenty years living in Paris, and now has returned to Belgrade to open a tailor shop. After only several minutes, Ilija is free to go, however, he is starting to suspect that his sub-tenant might be a spy. As time passes, he becomes convinced that Petar, a modern man from a capitalist country, represents a great threat to national security and the socialist system, and starts spying on Petar, to a great surprise of his wife Danica (Mira Banjac), who is more concerned for the future of their daughter Sonja (Sonja Savić), who, although holding a degree in dentistry, is unable to find a job. Ilija phones inspector Dražić (Milan Štrljić), claiming that Petar was meeting "suspicious people" (which are actually his intellectual friends, but Dražić does not take him seriously. Ilija decides to take matters into his own hands. He begins his own surveillance operation against the innocent man and his friends. Eventually, he bars his house, buys a guard dog, arms himself with munition, and even gets help from his brother Đura (Zvonko Lepetić), both of them becoming convinced that Petar is a foreign agent.
The story takes place in an unnamed small Serbian town in 1935, and focuses on the Topalović family consisting of six generations of undertakers: gravely ill Pantelija, wheelchair-bound Maksimilijan who's also mute and nearly deaf, rheumatic Aksentije, sober-minded Milutin, impulsive and narcissistic Laki, and young and naive Mirko. Constantly bickering amongst each other, the latest family arguments arise from the youngest son, Mirko, not wanting to continue the family business of coffin-making. Deeply in love with a local girl Kristina, the daughter of a local hoodlum Bili Piton, he's looking to avoid the career path of his father, grandfather, great grandfather, etc.
Un génie musical défiguré, caché à l'Opéra de Paris, terrorise la compagnie d'opéra au profit involontaire d'une jeune protégée qu'il forme et aime. Le 25e anniversaire de la première représentation publique du Fantôme de l'Opéra a été célébré par une grande représentation au Royal Albert Hall de Londres.
As described in a film magazine, Poor young man Frederick Tile (Barrymore) is in love with the daughter of a rich man, in order to obtain money agrees to marry a veiled woman from whom he will be divorced in one year and allow some schemers to use his name to obtain a vast property.
Le quartier animé João Grilo et chico sournoise sont pauvres gars qui vivent dans l'arrière-pays qui trichent un tas de gens dans une petite ville du Nord-Est du Brésil. Mais quand ils meurent, ils doivent être jugés par le Christ, le diable et la Vierge Marie, avant d'être admis au paradis.
Rick Blaine est un Américain amer et cynique, expatrié à Casablanca au Maroc où il est propriétaire du Rick's Café Américain. Ce night-club huppé attire une clientèle variée telle que des fonctionnaires français et nazis, des réfugiés ou même des voleurs.
Sir Wilfrid, un brillant et expérimenté avocat spécialiste des causes perdues, sort d'un séjour prolongé à l'hôpital et doit, pour des raisons de santé, renoncer à s'occuper d'affaires criminelles trop stimulantes. C'est à ce moment que Leonard Vole, accusé du meurtre de madame French, vient lui demander son aide. Bien que l'affaire paraisse passionnante, Sir Wilfrid refuse de s'en occuper pour préserver sa santé et conseille un autre avocat, Brogan-Moore, un de ses anciens élèves. Après le départ de Leonard Vole du bureau de Wilfrid, Christine Vole, la femme de Leonard, fait son apparition. Elle est son seul alibi pour le soir du meurtre. Son attitude très froide et désinvolte, ainsi que son rôle crucial dans l'affaire font changer Wilfrid d'avis, qui décide malgré les recommandations des médecins de s'occuper de cette affaire qui le fascine.
Vienne, novembre 1823. Au cœur de la nuit, un vieil homme égaré crie : « Pardonne, Mozart, pardonne à ton assassin ! ». Sa chambre étant verrouillée, ses serviteurs tentent de l’allécher avec des friandises mais n’entendent que des sons étouffés suivis d’un cri tranchant. La porte enfoncée, ils tombent sur un vieil homme noyé dans une mare de sang. Cet homme n'est autre qu'Antonio Salieri, jadis musicien réputé et compositeur de la Cour.
In County Durham, the 1984-85 coal miners' strike is just beginning ("The Stars Look Down"). Motherless eleven-year-old Billy is required to stay behind after his boxing class and finds his way into a ballet class run by Mrs. Wilkinson. He is the only boy, but becomes attracted to the grace of the dance ("Shine"). The secret is at first easily kept, as the only person home at the time is his grandmother. She reveals her abusive relationship with her dead husband and that she too loved to dance, which made everything all right ("Grandma's Song").
The film opens to a woodcutter chopping down a tree. He works for Siddappa (Vajramuni), a landlord in the village. The tree he has been working on, breaks at the stem and falls on him, killing him instantly. His wife Parvathamma (M. V. Rajamma) approaches Siddappa with her two children (Vishwa and Veerabhadra) and request him to pay for the services of her deceased husband. Siddappa is however unconvinced and drives them away, which would go on to influence Veerabhadra ("Bhadra") hugely as he grows. Both the children grow into hardworking men; Vishwa however works for Siddappa and stays in his good books and Bhadra grows into an easy going man with the least amount respect for Siddappa.
Montréal. À la suite du décès de leur mère Nawal Marwan, les jumeaux Jeanne et Simon se voient remettre deux lettres par le notaire Jean Lebel. L'une qu'ils doivent donner à leur père qu'ils n'ont jamais connu et qu'ils croyaient mort, et l'autre à leur frère dont ils ignoraient l'existence. Commence alors pour les jumeaux une longue quête vers leurs origines et la découverte de la vie de leur mère.