Motherhood By Choice, Not Chance is a 2004 documentary film directed by filmmaker, Dorothy Fadiman, which takes key moments from each of the three films from Fadiman's trilogy called, CHOICE: From the Back-Alleys to the Supreme Court & Beyond, by weaving together selected scenes and interviews. The film comes in two versions, the Activist and Educational. A Spanish Activist version was also created called, "Maternidad por Elección, No por Obligación," with an introduction by Dolores Huerta.
Of making the film, Dorothy Fadiman said, "After six years in production, I realized that the 2.5 hour series was too long to show in most setting, such as meetings or classrooms. Working with a core member of my production team, Katie Peterson, we put together MOTHERHOOD by CHOICE a film based on the most powerful and provocative moments from each of the three films. The result was a half-hour DVD which could easily be shown at conferences, in academic settings and as a highlight of any gathering. While each of the individual films are still shown, many groups find the 30 minute constellation of clips a perfect length."
Suggestions de films similaires à Motherhood by Choice, Not Chance
Il y a 11 films avec le même réalisateur, 9915 films qui ont les mêmes thèmes (dont 14 films qui ont les mêmes 4 thèmes que Motherhood by Choice, Not Chance), pour avoir au final 70 suggestions de films similaires.
Si vous avez aimé Motherhood by Choice, Not Chance, vous aimerez sûrement les films similaires suivants :
, 28minutes OrigineEtats-Unis GenresDocumentaire ThèmesLa grossesse, Sexualité, Documentaire sur une personnalité, Documentaire sur la santé Note51% Dans ce film, Bernard Nathanson, ancien avorteur repenti, sert à la fois d'expert médical et de narrateur. Il décrit les événements de l'avortement « du point de vue de la victime ». Le film compile une série d'images floues de nature échographique. Nathanson montre au grand public les instruments utilisés pour un avortement typique et prétend que la tête, même à la gestation de 12 semaines, sera trop grande pour entrer dans le dispositif d'aspiration ; il montre alors comment les forceps sont utilisés pour écraser le crâne, où les ondes cérébrales, d'après lui, ont été actives pendant six semaines.