Venakteswarlu alias Venky (Venkatesh) comes to the house of Murthy (Prakash Raj) on recommendation of his father Sekhar (Chandra Mohan) who is a childhood friend of Murthy. Nandini alias Nandu (Arti Agarwal) is the daughter of Murthy. Venky enters that place when Nandu is about to get engaged to a software professional from the USA. Soon, Venky bonds with everyone from Murthy's family. Murthy helps Venky secure a job. The relationship between Venky and Nandu starts with hatred and turns into friendship. Nandu confessess her love for Venky to him. Venky, who does not want to spoil the relationship between their parents, decides to leave the house. But Murthy goes to the railway station and talks to Venky, which causes Venky to return. On his return, Nandu stops speaking to him. When Venky accompanies Nandu and Pinky (Nandu's cousin) to Nandu's friend Asha's wedding, sparks fly between them.Even though Venky also is in love with Nandu, he does not express it and pretends to not have feelings for Nandu.When they get back, its time for Nandu's wedding! Venky takes the onus of running the show of marriage. The demure Nandu is shattered.Circumstances lead to everyone finding out about Venky and Nandu. What follows, and how Nandu and Venky end up together forms the climax of the story.
Kalyani (Ranjini) is the daughter of a wealthy NRI Ramachandra Menon (Poornam Vishwanathan) who resides in the United States. Kalyani, brought up in Chennai by her father's friend Kaimal (Nedumudi Venu), falls in love with another man and decides to marry against the wishes of her father. When her boyfriend finds out that she will be disinherited, he ditches her at the altar.
Les Temps modernes montre la vie d'un ouvrier d'usine, employé sur une chaîne de production. Après avoir été soumis à divers mauvais traitements, gavé par une machine ou contraint à visser des écrous à un rythme effréné sur une chaîne de montage accélérée, Charlot est atteint d'une dépression nerveuse. Il est alors envoyé à l'hôpital.
Le film raconte la vie d'un garçon prénommé Zuriko qui vit dans un village dans la Géorgie d'avant-guerre. Le petit héros va à l'école, tombe amoureux pour la première fois, assiste au départ des villageois mobilisés dans l'armée lors de la guerre et à leur retour célèbre avec eux la Victoire. Il termine sa scolarité et s'en va étudier à Tbilissi, pour retourner ensuite dans son village, retrouver son premier amour et ses amis.
C. C. Baxter, dit « Brin d'amour » (« Bud » ou « Buddy » en VO), est un petit employé d'une importante compagnie d'assurances, très gentil, seul et célibataire au milieu de New York, ville hyper active ou l'être humain est soumis à la cohue, le productivisme, la publicité et la solitude. Il met son appartement à disposition de ses supérieurs comme garçonnière, par complaisance et servilité ; il espère des avantages professionnels... et il faut bien payer le loyer. La gestion des quatre « co-locataires » est un casse-tête, son appartement est laissé sens dessus-dessous, ses voisins et sa logeuse sont indignés de ce défilé de jolies filles et du bruit, qu'ils lui attribuent, et il doit parfois attendre dehors à des heures tardives ou dans le froid. Il attrape d'ailleurs un rhume carabiné lors du dernier prêt de son appartement.
En 1927, Don Lockwood (Gene Kelly), star du cinéma muet, a pour partenaire Lina Lamont (Jean Hagen), actrice à la voix de crécelle. Celle-ci est persuadée que la relation amoureuse qui les unit à l'écran les unit aussi dans la vie. Ils sont engagés tous deux par les studios Monumental Pictures. Don est toujours accompagné de son partenaire du temps de ses débuts au vaudeville : Cosmo Brown (Donald O'Connor).
Conçue le 3 septembre 1973, à 18 h 28 min 32 s, de la fécondation d'un ovocyte de M Amandine Poulain, née Fouet, par un spermatozoïde de M. Raphaël Poulain, Amélie Poulain est une petite fille qui passe son enfance à Enghien-les-Bains.
Chhoti Si Baat is a romantic comedy about a painfully shy young man Arun Pradeep (Amol Palekar), who lacks self-confidence and fails to stand up for his convictions, in the process letting all and sundry walk all over him. One fine day he comes across Prabha Narayan (Vidya Sinha) at the bus stop en route to work and it's love at first sight... for Arun that is. Lacking enough courage and unsure if his feelings are reciprocated, he pines for her from afar and follows her around, at a safe distance (or so he thinks). Prabha, fully aware of his affections, secretly relishes his discomfort, while waiting for him to make the first move.
1929, Chicago, en pleine prohibition. Un corbillard est poursuivi par une voiture de police. Des tirs sont échangés, mais le véhicule funéraire parvient à prendre le large et à livrer son chargement – de l'alcool de contrebande – dans un tripot clandestin. Un peu plus tard la police y fait une descente. Deux musiciens qui s'y produisent et qui ont vu où les gangsters ont dissimulé l'alcool, réussissent à s'enfuir. L'un, Joe (Tony Curtis) est saxophoniste, l'autre, Jerry (Jack Lemmon) est contrebassiste.
Abdul Razaq (Siddique) and Fareeda (Praveena), a Muslim couple in Kerala, are expecting their first child. Razaq wants the child to be a boy, and wants to name the child Faizal and call him Faizi, but to his disappointment, the child is a girl. Fareeda gives birth continuously to three more girls, which irritates Abdul Razaq, who migrates to Dubai. Finally, Fareeda gives birth to a boy, but because of her continuous deliveries, Fareeda becomes ill and dies. Abdul Razaq takes his five children to Dubai. Faizi is looked after by his sisters whom he affectionately calls "Ithathas & Company" (Sisters and Company).
Anatoli Novosseltsev, un modeste employé, se trouve mis au placard à son Institut de statistique. Pour décrocher un nouveau poste, sur conseil de son collègue Youri Samokhvalov, il tente de séduire sa chef Lioudmila Kalouguina, femme à l'apparence négligée pour qui le travail a remplacé la vie privée.
The film begins with a baby taking his first steps on a beach supported by his father. The narrator (Murali Mohan) states that, it is right for a father to support his child in his infancy, but questions whether the father should continue to hold the child's hand even after he is 24 years old. As the credits roll, a visibly angry Siddharth Siddhu Addala (Siddharth Narayan) begins verbally abusing all the fathers in the world. When queried about his disgust, he says that his father, Aravind (Prakash Raj), gives him more than what he asks for. He cites instances where his choices of dressing, hairstyle, and many others are overruled by his father's. However, he vows that his career and the woman he marries will be his own choice.